GÜNDEM Haber Girişi : 29 Ağustos 2017 21:48

Bakan Arslan: Tatil süresince yollardaki yapım, bakım ve onarım çalışmalarının tamamını durdurduk

Kars Güncel-Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kitap Kafe Açılışının ardından yaptığı açıklamada, bayram tatili süresince gerek yapım gerek bakım ve onarım çalışmalarının tamamını durdurduklarını söyledi. Bakan Arslan, "Türkiye'nin her yerinde 81 ilde malumuznu yeni yollar yapıyoruz, yolların bakım onarımını yapıyoruz ve özellikle sati kaplama yolları sıcak asfalta dönüştürüyoruz. Bu yollarda da tatil süresince gerek yapım gerek bakım ve onarım çalışmalarının tamamını durdurduk. Aciliyet kesbeden mecbur olduklarımız hariç hiçbiryerde çalışma yapmıyoruz. Özellikle çalışma yaptığımız yollarıda mümkün mertebe trafiğe vererek sürücülerimiz bayram süresinde rahat etsin." dedi.

Bakan Ahmet Arslan, "Hükümet olarak özellikle 30 Ağustos Zafer Bayramı ve Kurban Bayramı tatilini birleştirdiğimiz zaman 6 gün ediyordu, özellikle turizmin canlanması insanlarımızın rahat bir tatil yapabilmesi, sıla-ı rahim yapabilmesi ve ekonomik canlanma olabilmesi adına tatil süresini 2,5 günlük idari izinle yaklaşık 10 güne çıkarmış olduk. Bu konuda özellikle Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı olarak gerek İçişleri Bakanlığımız insanlaramızın rahat seyir yapabilmeleri, sürücülerimizin rahat araçlarını rahat kullanabilmeleri adına bir ek tedbir alındı ve inşallah bir çok tedbir alınmayada devam edeceğiz. Bu cümleden hareketle özellikle sürücülerimizden , istrhamımız kurallara uymaları , uykusuz ve yorgun yola çıkmamaları, alkollü yola çıkmamaları. Bu konuda sürücülerden istirhamımız var , her zaman söylüyorum sadece onların değil, sevdiklerinin, onların yolunu gözleyenlerin de bayram tadında bir bayram geçirmeleri için dikkat etmeleri kazaya karışmamaları, bir kazaya sebebiyet olmamaları çok öenmli. Çünki hem onların canı hem taşıdıkları yolcuların canı bizim için çok önemli.

Elbetteki bu 10 günlük seyir sürecinde özellikle bayramda sürücülerimizin rahat seyir edebilmeleri trafik sıkışıklığı olmaması adına bu gece yarısı itibariyle yani 30 Ağustos Zafer Bayramı'nın başladığı günün gece yarısı itibariyle 5 Eylül sabah 07:00'a kadar Yap işlet Devret modeliyle yapılan projeler hariç otoyollar ve köprüleri ücretsiz hale getirdik. İnsanlarımız bayramdan sonraki günün sabahına kadar saat 07:00'a kadar da yine bu yollardan ücretsiz olarak yararlanacaklar. Bu önemliydi ama çok daha önemlisi Türkiye'nin her yerinde 81 ilde malumuznu yeni yollar yapıyoruz, yolların bakım onarımını yapıyoruz ve özellikle sati kaplama yolları sıcak asfalta dönüştürüyoruz. Bu yollarda da tatil süresince gerek yapım gerek bakım ve onarım çalışmalarının tamamını durdurduk. Aciliyet kesbeden mecbur olduklarımız hariç hiçbiryerde çalışma yapmıyoruz. Özellikle çalışma yaptığımız yollarıda mümkün mertebe trafiğe vererek sürücülerimiz bayram süresinde rahat etsin." diye konuştu.

Bakan Arslan daha sonra, "30 Ağustos gece yarısından başlamak üzere 5 Eylül sabah 07:00'a kadar otoyollar ve köprüler tamamen ücretsiz olacak. Yap İşlet Devret modelli projeler hariç olmak üzere ve bütün yollarımızda bakım onarım yeni yapım çalışmalarını durdurduk ki sürücülerimiz rahat bir şekilde araçlarını sürebilsinler. Yolcularımız rahat bir şekilde yolculuklarını yapabilsinler mecbur olduğumuz yollar hariç hiç bir yerde çalışma yapmayıp mümkün mertebe bütün yolları trafiğe vereceğiz. Bununla birlikte gerek karayolalrındaki çalışma arkadaşlarımız gerek demiryolarındaki gerek havayollarındaki çalışma arkadaşlarımızda özellikle insanımızın bu 10 günlük periyotta rahat seyir yapabilmeleri için görevlerinin başındalar. Demiryolarında bayram süresince tam 5 bin kişi aktif olarak çalışacak ve yaklaşık 2.4 milyon kişi demiryolalrı ile yolculuk yapacak. Karayolları ile yapılan yolculuk hepimizin malumu, yine aktif olan havalimanlarımız sayesinde sadece bayram süresince 42 binin üzerinde uçak inecek ve kalkacak. Böylece insanlarımız hem rahat tatil yapabilmeleri hem de bayramda sıla-i rahim yaparak sevdikleri ile buluşmasını sağlamış olacağız." diye konuştu.

Bakan Arslan 30 Ağustos Zafer Bayramı ve Kurban Bayramı mesajında da şu ifadelere yer verdi:

"30 Ağustos Zafer Bayarmı'nın bütün milletimizin tebrik ediyorum. Zaferlerin ne kadar öenmli olduğu, bu bayramların neden bayram ilan edildiği, 15 Temmuz'da birkere daha millete gösterdi ki millet olma şuuru ile meydanlara inmek istikbale ve istiklale sahip çıkmak aynı zamanda o günleri bayram olarak idrak etmeyi gerektiriyor. Bu vesile ile 30 Ağustos Zafer Bayramı'nın ne kadar önemli olduğunu vurgulayarak ı gün için o mücadeleyi veren ecdada şükranlarımızı arz ediyoruz. İnşallah hem 30 Ağustos Zafer Bayramı hemde Kurban Bayramında insanlarımız bayram tadında bir bayram geçirir diyerek, herkesin bayramını kutluyorum ."

Kaynak: Kafkas Haber Ajansı

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.